Zapraszamy do zapoznania się z publikacją „Symulacja medyczna metodą kształtowania umiejętności nietechnicznych i kompetencji społecznych”. W ostatnich latach powstało wiele centrów symulacji medycznych, coraz więcej studentów rozwija swoje umiejętności podczas zajęć symulacyjnych. Książka powstała z myślą o dydaktykach zaangażowanych w proces kształcenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych. Mamy przekonanie, że ta metoda nauczania pozwala na zintegrowanie kształcenia w zakresie umiejętności technicznych i kompetencji niezbędnych do wykonywania zawodów medycznych oraz budowania relacji z pacjentami i współpracownikami.
Redaktorami książki są dr Antonina Doroszewska, kierowniczka Studium Komunikacji Medycznej WUM i dr Marcin Kaczor, kierownik Centrum Symulacji Medycznej WUM. Zaproszenie do współtworzenia książki przyjęli specjaliści z wielu uczelni, osoby z ogromną wiedzą i doświadczeniem w obszarze omawianych zagadnień, a także w zakresie dydaktyki i symulacji medycznej.
W książce znajduje się wiele treści, które osadzają omawiane zagadnienia w kontekście badań naukowych z zakresu edukacji medycznej. Autorzy podzielili się także swoim doświadczeniem i opisali wiele narzędzi, które każdy nauczyciel może wykorzystać w swojej pracy dydaktycznej.
Publikacja książki została sfinansowana z projektu pn.: „Wdrożenie Programu Rozwojowego w oparciu o Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego”.